tirsdag 27. mars 2012

Vegetarbiff.

Etter å ha vært bortreist i over en uke, er det på tide med litt blogging igjen.
Jeg er veldig fan av vegetarmat. Finnes så fantastisk mye godt å lage! Så i dag heiv jeg meg rundt å stekte opp vegetarbiff. Dem kan brukes til det meste; som hamburgere, tilbehør til grillmat, kylling og fisk, som karbonader eller "kjøttkaker". Jeg gikk for hamburger i brød i dag, med hjemmelagde hamburgerbrød.
Dem blir litt løse, så ikke lag dem for store, for da blir dem vanskelige å snu under steking.



Vegetarbiff:
3 kokte poteter, skjæres i små terninger
1-2 raspet gulrøtter
1 skive raspet selerirot
½ finhakket purreløk
1 liten finhakket løk
5 skiver hermetiske rødbeter, skjæres i små terninger
4 soltørkede tomater, legges i bløt i olje i 30 min, som deretter grovhakkes
2 ss finhakket sylteagurk
2 dl revet ost
2 egg
2 ss griljermel
1 ts tørket timian
1 fedd hvitløk, finhakkes
1 ts pepper
1 ts paprikapulver
1-2 ts salt

*Bland alt godt sammen for hand
*Form dem som små burgere og stekes på svak/middels varme i olje





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...