onsdag 20. juni 2012

Supergode rundstykker.

Det ble potet-og purresuppe til middag i dag og da måtte jeg jo bare hive meg rundt å bake rundstykker til. Tenkte å bare bake helt vanlige rundstykker, men med min forkjærlighet til havre, så måtte jeg bare ha litt havregryn oppi og dem ble supergode! 



Her er oppskrifta:

ca 800 g hvetemel
250 g havregryn
50 g fersk gjær
150 g margarin
1 ss sukker
1 ts salt
3 dl melk
3,5 dl vann

*Smelt smøret og bland i væsken. Varm det til det er fingervarmt og løs opp gjæra i blandingen.
*Bland salt, sukker og havregryn i melet, tilsett væsken og elt deigen godt.
*Hev deigen i 30 minutter.
*Rull ut rundstykkene og la dem etterheves i 30 minutter.
*Stekes på 200 grader i 15-20 min, midterste rille. 
*Avkjøles på rist 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...