mandag 13. februar 2012

Knekkebrød.

Da var det en ny uke igjen og den startet jeg med å bake hjemmelagede knekkebrød. Jeg har smakt en del forskjellige varianter av hjemmelagede knekkebrød men disse er uten tvil dem som faller best i smak hos meg. Disse med makrell i tomat på er bare snadder! Sunne og kjempegode!
Nå skal jeg straks avgårde å prøve meg på zumba, kan jo bli en spennende treningsøkt!
Ha en flott kveld!

Hjemmelagede knekkebrød:


2 dl havregryn
2 dl kruskakli
2 dl havrekli
2 dl sesamfrø
2 dl linfrø
2 dl gresskarkjerner
2 ts salt
7,5 dl vann

*Bland alt sammen og la det stå å svelle i 15 min
*Bre ut blandingen på 3 bakepapirkledde stekebrett og sett alle inn i steikovnen på varmluft 150 grader
*Etter ti minutter taes brettene ut og del opp hvert brett i ca 12 ruter med pizzaskjærer
*Sett dem tilbake i ovnen og stek videre i 80 minutter
*La brettene bytte plass i ovnen 2 ganger i løpet av steketiden
*Avkjøles på rist og oppbevares i luftett boks


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...