onsdag 15. februar 2012

Pasta med nøtteboller i tomatsaus.

Våknet til verdens vakreste vær, knall sol og minus grader. Perfekt utevær! I min iver over å få kommet oss ut, så glemte jeg helt av å forberede dagens middag...altså glemte å ta hvalkjøttet ut av fryser'n. Da ble det ikke hval schnitzel som tenkt. Dermed måtte jeg finne på noe annet og da ble det pasta med nøtteboller i tomatsaus. Nøttebollene er så sinnsykt gode at de slår glatt kjøttboller og kjøttdeig ned i støvlene! Jeg kan uten tvil bytte ut kjøttdeig som tilbehør til pasta med nøttebollene, resten av mitt liv! Kjøttboller er jeg ikke så glad i...
Her er iallefall dagens middag, som jeg anbefaler på det varmeste!
...Min bedre halvdel trodde foressten at det var kjøtt i disse bollene! ;)




Nøtteboller:
50 g mandler
50 g valnøtter
100 g griljelmel
50 g revet ost
2 egg
1/2 løk
1/2 ts salt
1 ts hvitløkspepper
1/2 ts pizzakrydder
2 dl vann

*Mal nøttene
*Finhakk løken
*Bland alt sammen og form deigen til små boller
*Stekes i smør på middels svak varme til dem er gjennomstekte




Kremet tomatsaus:

1 boks hermetiske tomater
1 middels stor gulrot
1 fedd hvitløk
1/2 løk
3 ss ketchup
2 dl vann
salt
pepper
Urter (oregano, timian o.l)
*Finhakk løk og hvitløk
*Skrell gulrot og grovrasp den på råkostjern
*Fres løk og hvitløk i litt olje 1-2 minutter
*Tilsett hermetiske tomater, gulrot, ketchup og vann
*La det småkoke i 7-8 minutter
*Smak til med salt, pepper og urter. (Jeg bruker den som heter "urtegård")
*Mos sausen med stavmikser til du får en jevn og fyldig saus


Server men fullkornspasta og nøtteboller! NAM!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...