onsdag 3. oktober 2012

Makaroni og pølsegrateng.

Etter en laaang pause fra bloggen, skal jeg prøve å ta opp bloggingen igjen. Jeg ble plutselig kjempelei alt som het matlaging og blogging. Har hatt null motivasjon og inspirasjon, noe som har resultert i at jeg ble så sinnsykt matlei.

I dag ble det makaroni og pølsegrateng til middag, noe som falt veldig i smak hos store og små, til tross for det faktisk er første gang det serveres til middag her i hus. Jeg er ikke noe særlig glad i pølser, men av og til er det faktisk greit å servere det til middag.



Her kommer min versjon av makaroni og pølsegrateng: 
Til 4-5 personer:


4 kjøttpølser
5 dl tørr makaroni
Amerikansk grønnsaksblanding
Raspet ost

*Sett ovnen på 200 grader
*Skjær pølsene i små terninger
*Kok makaroni
 

Ostesaus: 
3 ss margarin
2 ss mel
6 dl melk
1 maggi kyllingbuljongterning
½ ts malt muskat
2 dl raspet ost

*Smelt smør i en kjele, ha i mel og spe på med melk, kok opp.
*Ha i buljongterning og malt muskat
*La sausen småkoke 5-10 min.
*Tilsett 2 dl raspet ost og bland godt til osten er smeltet inn i sausen

*Ha pølsebiter og makaroni i sausen, bland godt sammen
*Ha amerikansk grønnsaksblanding nederst i en ildfast form, ha pølse og makaroni blandingen over
*Strø revet ost oppå
*Stekes i ovnen på 200 grader i 30 minutter, til osten begynner å bli gylden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...