lørdag 13. oktober 2012

Sukkerfrie sjokoladekuler

Lørdag...og her var det god morgen kl 06:00!! Lille prinsessa i huset fant ut at nå var det på tide å starte dagen. 
Jeg er inne i en periode hvor jeg holder på å teste ut sukkererstatninger, for å komme mest mulig bort fra bruken av raffinert sukker. Så langt har jeg havnet på to forskjellige typer; Sukrin og Tagatose. For min del passer Sukrin best i supper, sauser, varmretter og Tagatose i bakst, konfekter, som strøsukker o.l.  Jeg prøver meg enda frem og kommer til å dele resultater, positive og negative, her på bloggen.
I dag tester jeg Tagatose i sjokoladekuler, og resultatet ble overrasskende bra! Anbefales!
Kjenner jeg gleder meg allerede til å starte med å lage hjemmelaged konfekt til jul! 



100 g romtemperert margarin
3 dl havregryn
1/2 dl Tagatose (evt 1 dl sukker)
2 ss kakao
1 ts bourbon vaniljepulver (evt vaniljesukker)
2 ss sterk kaffe
Kokosmasse til pynt

*Bland alt sammen, untatt kokos, med håndmikser eller i foodprosessor, (jeg foretrekker foodprosessor, for å få en finere konsistens)
*Lag små kuler og trill dem i kokosmassen.
*Oppbevares kjølig
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...