torsdag 19. april 2012

Mandelpanert seibiff.

Fisk er fantastisk god mat, i alle varianter. Og panert fisk er jo omentrent like godt som en saftig biff, i allefall i min munn! Når jeg panerer fisk, bruker jeg stort sett mandelmel, for det gir en ekstra piff på maten synes jeg. Til og med min kjære samboer, som ikke er glad i fisk, synes mandelpanert seibiff er kjempegodt!



Til 4 personer trenger du:
5-600 g seifilet
Mandelmel
Hvitløkspepper
Fiskekrydder
Salt
1 egg

*Skjær seifileten i passe biter
*Bland hvitløkspepper, fiskekrydder og litt salt i mandelmelet. Smak deg frem til hvor mye smak du vil ha. Jeg brukte ca 1 ts av hver.
*Pisk egget lett sammen.
*Vend fiskebitene inn i det piskede egget, så i mandelmelbalndingen og stek på middels svak varme i 5-6 minutter, på hver side.


Råkostsalat:
2 gulrøtter
1 appelsin
1 hjertesalathode
Eddikk og sukkerlake

*Rasp gulrøtter, skjær opp salathodet i strinler og del appelsinen i små terninger.
*Lag eddik og sukker lake av: 1/2 kork 35% eddik, 2 ss sukker og 1 liter vann. Rør godt så sukkeret får løst seg opp.
*Ha ingrediensene i laket og bland godt.

Slottspoteter:
4-5 store poteter
Hvitløkspepper
Salt
Rapsolje

*Skrell potetene og del dem opp i båter
*Ha dem i en ildfast form, vend dem i olje og krydre dem etter ønske
*Stekes på 220 grader i ca 30 min.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...